• 1402/11/20 - 10:32
  • تعداد بازدید : 132
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
فجر انقلاب مبارک باد

تشریح دستاوردهای اداره دامپزشکی شهرستان جاسک در 10 ماهه سال 1402

محمد سهرابی رییس اداره دامپزشکی شهرستان جاسک، در آستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و در ایام الله چهل و پنجمین فجر انقلاب، دستاروردهای 10 ماهه سال 1402 در حوزه های مختلف دامپزشکی جاسک را، در "#دولت_کار_و_فعالیت"، تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان جاسک، محمد سهرابی رئیس این اداره، در آستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و در ایام الله چهل و پنجمین فجر انقلاب، دستاروردهای 10 ماهه سال 1402 در حوزه های مختلف دامپزشکی را، در "#دولت_کار_و_فعالیت"، تشریح کرد.

1- در حوزه بهداشت و مدیریت بیماری های دامی؛

با انجام عملیات واکسیناسیون، تعداد154085  رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری واگیر دامی نظیر، آبله گوسفند و بز، تب برفکی دام سبک و سنگین، هاری، بروسلوز دام سبک و سنگین، PPR در دام سبک و لمپی اسکین در دام سنگین اقدام کرده است.

 در راستای پیشگیری از بروز بیماری های انگلی دام، سمپاشی علیه انگل های خارجی بدن دام به تعداد 35370 رأس دام و همچنین سمپاشی جایگاه دام سطحی به مساحت 106110 مترمربع صورت گرفته است.

2-در حوزه بهداشت و مدیریت بیماری های طیور؛

با انجام امور نظارت بهداشتی بر 747730 قطعه جوجه ریزی در کلیه مرغداری های سطح شهرستان و انجام واکسیناسیون طیور در طول دوره پرورش، به منظور پیشگیری از بروز بیماری های طیور و حفظ سلامت گله های پرورشی، تعداد 747540 قطعه جهت کشتار به کشتارگاه های سطح استان، ارسال گردیده است.

3-در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی؛

با انجام عملیات نظارت بهداشتی بر اماکن پرورش دام، طیور و آبزیان، مراکز بسته بندی، کارخانجات، وسایل حمل، اسکله ها، مراکز تولید و عرضه فراورده های خام دامی تعداد 1073 مورد بازدید صورت گرفته، که تعداد 26 مورد غیر بهداشتی مشاهده و پرونده متخلفان جهت رسیدگی به تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی، ارجاع گردیده است و در این عملیات بهداشتی مقدار 633 کیلوگرم مواد خام دامی غیر بهداشتی، ضبط، معدوم و از چرخه مصرف همشریان گرامی و جامعه، حذف شده است.

در همین راستا با نظارت بهداشتی بر کشتار 2220 رأس دام سبک و سنگین و گوشت قرمز سالم بهداشتی تحت نظارت دامپزشکی، تولید شده است.

در راستای تسهیل صادرات به کشورهای مختلف منجمله؛ پاکستان و مالزی، تعداد 4 مورد بازدید و ممیزی به منظور صدور و تمدید کدهای IVC شرکت های عمل آوری و فرآوری فراوده های خام دامی و شیلاتی در این شهرستان انجام شده است و همچنین نظارت بهداشتی بر فعالیت 18 فروند شناورهای صیادی آبهای دور و تآمین تن ماهیان کارخانجات سراسر کشور را عملیات داشته است. 

4- در حوزه قرنطینه و امنیت زیستی؛

با انجام نظارت های بهداشتی بر فرآورده های خام دامی مقدار 3127 تن محموله های صادراتی فراورده های خام دامی و شیلاتی، در راستای حفظ سلامت جامعه در این شهرستان، انجام شده است.

5- در راستای خدمت رسانی به دامداران؛

تعداد 654 مراجعه کننده را، با درمان 2341 رأس دام سبک و سنگین و 176 قطعه طیور، خدمات دهی انجام داده است.

6-در حوزه بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان؛

با عنایت به توسعه آبزی پروری در استان و صیانت از سرمایه آبزی پروران در این دولت، نظارت های بهداشتی این اداره از زمان تکثیر و تولید PL بر تولید 274595000 قطعه لارو میگو جهت ذخیره سازی در مزارع پرورش میگو و همچنین نظارت بر حین پرورش در مزارع میگو، جهت حفظ سلامت آبزیان و پایداری تولید، تعداد 279 مورد بازدید و نمونه برداری از مراکز و مزارع یاد شده، با انجام  آزمایشات کنترل کیفی PCR، بر نمونه های اخذ شده، صورت پذیرفته است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان جاسک اظهار داشت: با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، چندین مرحله رزمایش و اردوی جهاد دامپزشکی در مناطق صعب العبور و کم برخوردار در بخش های لیردف و مرکزی شهرستان جاسک انجام شد و دام های مناطق مذکور، تحت پوشش خدمات رایگان دامپزشکی اعم از؛ واکسیناسیون دام، سمپاشی بدن دام و جایگاه دامی، ویزیت و درمان و مبارزه با بیماری های انگلی دام؛ با تزریق و خوراندن داروهای ضدانگلی، قرار گرفته اند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان جاسک
  • کد خبر : 315133
jask اداره شهرستان جاسک

jask اداره شهرستان جاسک

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه