• 1399/10/11 - 11:51
  • تعداد بازدید : 289
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
گشت مشترک دامپزشکی با دستگاه های عضو کارگروه تنظیم بازار

گشت مشترک تنظیم بازار و نظارت بر رعایت دستورالعل های بهداشتی دامپزشکی و ستاد مقابله با بیماری کرونا

مجتبی رهدور سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سیریک گفت: در راستای نظارت و بررسی وضعیت بهداشتی کلیه مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآوردهای خام دامی، گشت مشترک نظارتی با ادارات مرتبط در سطح شهر سیریک انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان سیریک، با حضور ادارات دامپزشکی، شبکه بهداشت، صمت و پلیس اماکن گشت نظارتی در سطح شهر سیریک اجرا شد.

مجتبی رهدور سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سیریک گفت: به منظور بررسی وضعیت بهداشتی عرضه فرآورده های خام دامی و همچنین نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا (کووید19)، در مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی، این بازدید مشترک صورت پذیرفت.

وی افزود: نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی در مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی از وظایف حاکمیتی دامپزشکی می باشد و این اداره به صورت مستمر ضمن انجام بازدیدهای بهداشتی، آموزش های لازم را نیز به صورت حضوری به کارگران و متصدیان واحدهای مورد بازدید، ارائه می نماید.

رهدور اظهار داشت: این آموزش ها، در خصوص نحوه نگهداری فرآورده های خام، رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی می باشد و همچنین بر رعایت دستورالعمل بهداشتی ستاد مقابله با کرونا نیز، تأکید می گردد.

وی خاطر نشان کرد: خدمات سلامت محور دامپزشکی، با نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، عمل آوری، کشتارگاه ها، سردخانه های نگهداری و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، مطابق دستورالعمل های ابلاغی انجام می گردد و با متخلفین بدون هیچ ملاحظه ای برخورد  قانونی خواهد نمود.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سیریک، از ضبط و معدوم سازی مقدار 36 کیلوگرم مرغ منجمد و سایر آلایش خوراکی آن بدلیل عدم قابلیت مصرف انسانی در این گشت مشترک و  همچنین پلمپ یک واحد متخلف، بدلیل عدم رفع نقایص مکرر بهداشتی با دستور مقام قضایی، خبر داد.

  • گروه خبری : خبر,اخبار شهرستان سیریک
  • کد خبر : 258744
لینک کوتاه