• 1399/10/03 - 07:37
  • تعداد بازدید : 335
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
پایش و مراقبت مراکز تکثیر و مزارع پرورش میگو

پایش مراکز تکثیر و مزارع پرورش میگو در شهرستان قشم

160 مورد پایش و مراقبت از مراکز تکثیر و مزارع پرورش میگو توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قشم در طول دوره پرورش سالجاری انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان قشم، در طول دوره پرورش سالجاری 160 مورد پایش از مراکز تکثیر و مزارع پرورش میگو توسط کارشناسان این اداره انجام شده است.

 

محمدصدیق ارم سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان قشم، با اشاره به برداشت میگو در شهرستان اظهار داشت: تمامی مراحل تولید میگو از، بررسی سلامت میگوهای مولد در مراکز تکثیر، پست لارو تولیدی، ذخیره سازی لاروها در استخرهای پرورشی تا زمان صید، تحت نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی انجام می شود تا محصول تولیدی در شرایط کاملا' بهداشتی صید، فرآوری و بسته بندی شود. 

ارم افزود: بالغ بر 3500 هکتار، در قالب 8 مزرعه با مجموع  147 استخر با ذخیره سازی 263 میلیون قطعه پست لارو  زیر کشت رفت که پیش بینی می شود حداقل 560 تن میگو از این مزارع برداشت شود.

وی بیان کرد: نظارت بهداشتی و بازدید از محل کارگاه های فرآوری میگو انجام می گردد و پس از آزمایش لازم در آزمایشگاه دامپزشکی شامل مالاشیت گرین، فلزات سنگین، باقیمانده دارویی و آزمایشات میکروبی، شرایط لازم برای صادرات محصول تولیدی امکان پذیر می گردد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان قشم با ابراز خرسندی از افزایش روز افرون آبزی پروری بخصوص پرورش میگو در شهرستان و استمرار فعالیت کارگاه های فرآوری که نقش مهمی در رونق اشتغال، توسعه پایدار و جهش تولید در استان هرمزگان را دارند، خاطر نشان کرد: نظارت های بهداشتی دامپزشکی در کلیه مراحل تولید میگو انجام می گردد تا با تولید محصول سالم و بهداشتی در جهت تولیدار پایدار گام برداشته تا صادرات این محصول به دلیل ارز آوری و ارزش اقتصادی بالا، یک درآمد غیرنفتی چشمگیر برای کشور باشد.  

  • گروه خبری : خبر,اخبار شهرستان قشم
  • کد خبر : 258545
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه