• 1399/09/24 - 11:52
  • تعداد بازدید : 255
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نظارت های بهداشتی دامپزشکی گامی به سوی صادرات پایدار

پایش مراکز تکثیر شهرستان قشم توسط اداره دامپزشکی، تولید محصول سالم را به دنبال خواهد داشت.

تمامی مراحل پرورش از بررسی سلامت میگوهای مولد، تکثیر، لارو تولیدی، ذخیره سازی لاروها تا زمان صید با حضور کارشناسان دامپزشکی انجام می شود تا محصول تولیدی در شرایط کاملا' بهداشتی صید، فرآوری و بسته بندی گردد.

به گزارش روابط عمومی شهرستان قشم، در طول دوره پرورش سالجاری زراعی 160 مورد پایش از مراکز تکثیر و مزارع پرورش میگوی شهرستان قشم، توسط کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان انجام شده است.

محمدصدیق ارم سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان قشم با اشاره به برداشت میگو از مزارع پرورشی شهرستان قشم اظهار داشت:  تمامی مراحل پرورش از بررسی سلامت میگوهای مولد، تکثیر، تولید لارو، ذخیره سازی لاروها در مزارع پرورشی تا زمان صید با حضور کارشناسان دامپزشکی انجام می شود تا محصول تولیدی در شرایط کاملا بهداشتی صید، فرآوری و بسته بندی و به بازار عرضه گردد.

ارم افزود: در سالجاری زراعی، 8 مزرعه در قالب 147 استخر پرورشی بالغ بر 3500 هکتار سطح زیرکشت با ذخیره سازی 263 میلیون قطعه پست لارو فعالیت داشته اند، که کار نظارت بهداشتی و پایش و مراقبت آن بر عهده دامپزشکی بوده است و پیش بینی می شود حداقل 560 تن میگو از این مزارع برداشت شود.

وی بیان کرد: همچنین نظارت بهداشتی و بازدید از محل کارگاه های فرآوری میگو انجام و پس از انجام آزمایشات لازم شامل مالاشیت گرین، فلزات سنگین، باقیمانده دارویی و آزمایشات میکروبی در آزمایشگاه دامپزشکی صورت پذیرفته است، تا سلامت محصول استحصالی برای مراحل صادرات آن میسر گردد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان قشم، از فعال شدن کارگاه های فرآوری و عمل آوری شهرستان که نقش مهمی در رونق اشتغال، توسعه پایدار و جهش تولید در استان هرمزگان را خواهند داشت،با ابراز خرسندی نمود و خاطر نشان شد: تولید و صادرات میگو به دلیل ارز آوری و ارزش اقتصادی بالا، یک درآمد غیرنفتی چشمگیر برای کشور می باشد که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی و اعمال نظارت های بهداشتی، تولید و صادرات پایدار را شاهد خواهیم بود.

  • گروه خبری : خبر,اخبار شهرستان قشم
  • کد خبر : 258344
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه