• 1399/10/14 - 12:04
  • تعداد بازدید : 688
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان با فرماندار شهرستان بندرخمیر دیدار کرد.

دکتر محمد جانباز مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان در دیدار با میرهاشم خواستار فرماندار شهرستان بندرخمیر، به ارائه خدمات سلامت محور دامپزشکی در طول شبانه روز، اشاره نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، دکتر محمد جانباز مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان باتفاق دکتر مریم ملی نژاد سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بندرخمیر با میرهاشم خواستار فرماندار این شهرستان دیدار کرد.

دکتر جانباز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت های فرماندار محترم از مجموعه دامپزشکی به منظور اجرای طرح ها و برنامه های سلامت محور این دستگاه در شهرستان بندرخمیر، در خصوص وظایف و اهداف سازمان دامپزشکی کشور مواردی را بیان نمود.

وی گفت: خدمات سلامت محور دامپزشکی به منظور حفظ بهداشت دام و ارتقاء امنیت غذایی و سلامت جامعه می باشد که پرسنل دامپزشکی به صورت شبانه روزی در ارائه خدمات بهداشتی به جامعه، فعالیت می نمایند.

ایشان در خصوص لزوم نظارت های بهداشتی دامپزشکی در کلیه فعالیت های مرتبط با فرآورده های خام دامی را بیان نمود و افزود: تصویب تأسیس کشتارگاه در شهرستان مستلزم تشکیل کارگروه شهرستانی ساماندهی امور کشتارگاه ها و تأیید در این کارگروه و سپس در ستاد ساماندهی امور کشتارگاه های استان، می باشد و دامپزشکی، با سیاست های شهرستان، طبق ضوابط و اصول بهداشتی، هم راستا بوده و خواهد بود.

جانباز خاطر نشان کرد: در شهرستان بندرخمیر، ظرفیت های خوبی به منظور پرورش طیور با عنایت به شرایط آب و هوایی مناسب و کم بودن تراکم مرغداری در این شهرستان، وجود دارد که جا دارد، جذب سرمایه گذاران در پرورش طیور و حتی احداث کشتارگاه طیور، مد نظر قرار گیرد.   

جانباز در ادامه به ظرفیت های آبزی پروری شهرستان نیز اشاره نمود و اضافه کرد: تشکیل کارگروه شهرستانی کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به ریاست فرماندار محترم و دبیری دامپزشکی شهرستان و برگزاری جلسات به صورت مستمر با توجه به فصل مهاجرت پرندگان مهاجر آبزی و زمستان گذرانی آن در تالاب ها و سواحل این شهرستان در دستور کار فرمانداری قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان در خصوص نظارت های بهداشتی و مستمر دامپزشکی در طول شبانه روز بر مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی اشاره نمود و خواستار همکاری و حمایت های فرمانداری به منظور در اختیار گذاشتن ساختمان مناسب و یا احداث ساختمان فنی اداری دامپزشکی در شأن پرسنل این مجموعه در شهرستان شد.

میر هاشم خواستار، فرماندار شهرستان بندر خمیر در این دیدار  ضمن قدردانی از زحمات پرسنل خدوم اداره دامپزشکی شهرستان بندرخمیر که به صورت شبانه روزی در جهت حفظ بهداشت و سلامت جامعه خدمت می نمایند گفت: عملکرد اداره دامپزشکی این شهرستان رضایت بخش و قابل تحسین است، که جا دارد به طرز شایسته ای از این عزیزان قدردانی گردد.

فرماندار بندرخمیر گفت: خدمات سلامت محور دامپزشکی در جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست و نظارت های بهداشتی دامپزشکی در کنترل فرآورده های خام دامی در شهرستان بسیار ارزنده بوده است و ارتقاء امنیت غذایی را در این شهرستان به همراه داشته است.

خواستار در خصوص برداشتن گام های خوبی به منظور جذب سرمایه گذاران در حوزه های پرورش دام و طیور و آبزیان اشاره نمود و افزود: امیدواریم با احداث کشتارگاه دام در شهرستان، گام مؤثری در تأمین گوشت سالم و بهداشتی، برای مردم شریف بندرخمیر، برداشته شود.

فرماندار بندر خمیر قول مساعدت و دستور همکاری سایر دستگاه های مرتبط را در خصوص حمایت های لازم از اجرای برنامه ها و طرح های سلامت محور دامپزشکی در شهرستان را عنوان کرد و برای همه ی افرادی که برای سلامت جامعه زحمت می کشند، آرزوی توفیق و سلامتی از درگاه خداوند متعال، مسئلت نمود.

  • گروه خبری : خبر,اخبار شهرستان بندر خمیر
  • کد خبر : 258820

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه