• 1399/08/18 - 10:24
  • تعداد بازدید : 278
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بندرعباس خبر داد:

محکومیت فرد متخلف به 6 ماه حبس تعزیری

دکتر فخرآبادی رییس اداره دامپزشکی شهرستان بندرعباس، از صدور حکم 6 ماه حبس تعزیری، برای فرد خاطی معرفی شده به مراجع قضایی به جهت تخلف بهداشتی و تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه به دلیل زنده فروشی مرغ، کشتار غیر بهداشتی و جابجایی طیور، بدون اخذ گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی توسط مقام قضایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی بندرعباس، دکتر فخرآبادی پور رییس این اداره از اجرای احکام قضایی در برخورد با متخلفین بهداشت عمومی خبر داد.

وی گفت: زنده فروشی مرغ، کشتار غیر بهداشتی و جابجایی طیور بدون اخذ گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی، تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه محسوب می گردد و در این ارتباط افراد خاکی به مراجع قضایی معرفی می گردند.

ایشان از صدور حکم،  6 ماه حبس تعزیری برای یکی از این متخلفین خبر داد و افزود: کشتار طیور در شرایط غیر بهداشتی و خارج از کشتارگاه، جوجه ریزی غیر مجاز، حمل بدون گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی و زنده فروشی طیور از مواردی است که علاوه بر تهدید سلامت جامعه می تواند موجب خسارات جبران ناپذیری به صنعت طیور و امنیت غذایی جامعه گردد.

دکترفخرآبادی پور خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیک شده به فصل زمستان و همچنین مهاجرت پرندگان به نقاط گرم همچون تالاب های استان هرمزگان به منظور جلوگیری از بروز بیماری های تنفسی طیور خصوصا' بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که یک بیماری مشترک بین حیوان و انسان می باشد، لزوم اجرای دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی در این خصوص از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان بندرعباس تأکید نمود: با توجه به بروز و شیوع بیماری کووید 19 و آغاز فصل سرما و زئونوز بودن این بیماری، همکاری دستگاه های عضو ستادشهرستانی مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نقش مهمی در پیشگیری از بروز این بیماری در شهرستان دارد. 

وی از شهروندان گرامی در خواست نمود: از خرید طیور زنده از دستفروشان خودداری نموده و فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را صرفا' از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی، تهیه نمایند و هر گونه تلفات پرندگان را به دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

  • گروه خبری : خبر,اخبار شهرستان بندرعباس
  • کد خبر : 257372
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه