• 1399/09/29 - 15:08
  • تعداد بازدید : 351
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
اجرای قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی و فرهنگ سازی غذای حلال

دیدار مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دامپزشکی استان با امام جمعه شهرستان بندرخمیر

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دامپزشکی استان هرمزگان از بکارگیری ناظر شرعی در کشتارگاه ها، به منظور اجرای قنون نظارت بر ذبح و صید شرعی مصوب سال 1387 و فرهنگ سازی غذای حلال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، حجه الاسلام و المسلمین حمزه ای، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان هرمزگان با حجه الاسلام و المسلمین صالحی امام جمعه شهرستان بندرخمیر دیدار نمود.

در این دیدار که به اتفاق حجه الاسلام و المسلمین شرفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان و دکتر ملی نژاد سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بندرخمیر صورت پذیرفت، در خصوص قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی و فرهنگ سازی غذای حلال مطالبی مشروح گردید.

رضا حمزه ای در ابتدا اشاره مختصری از اقدامات صورت پذیرفته در اجرای قانون مذکور در سطح استان بیان نمود و گفت: خوشبختانه با پیگیری مسئولین احداث کشتارگاه دام شهرستان بندرخمیر در دست اجرا می باشد تا گوشت تازه و بهداشتی در کوتاه ترین زمان ممکن به دست مصرف کننده برسد.

وی افزود: در همین راستا بایستی یک نفر ناظر شرعی در کشتارگاه حضور داشته باشد که کار نظارت بر ذبح شرعی را انجام دهد و از ایشان در جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی غذای حلال نیز بهره خواهیم برد و از امام جمعه شهرستان درخواست نمود، یک نفر روحانی به عنوان ناظر شرعی مستقر در آن کشتارگاه به دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی معرفی نمایند.

حجه الاسلام و المسلمین شعیب صالحی امام جمعه بندرخمیر، نیز با ابراز خرسندی از عملکرد مجموعه دامپزشکی و تشکر از اقدامات صورت پذیرفته در خصوص فرهنگ سازی غذای حلال و اجرای قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی، توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان هرمزگان، به منظور اجرای قانون مذکور و فرهنگ سازی غذای حلال، قول همکاری و مساعدت لازم را، بیان نمود.

  • گروه خبری : خبر,اخبار شهرستان بندر خمیر
  • کد خبر : 258464
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه