• 1399/08/26 - 08:16
  • تعداد بازدید : 289
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیریم

برگزاری جلسه قرارگاه زیستی با محوریت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

به منظور پیشگیری از بروز و انتشار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، همکاری همه دستگاه های عضو ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با اداره کل دامپزشکی استان لازم و ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، جلسه قرارگاه زیستی و کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریستی با محوریت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ستاد فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، برگزار گردید.

با پیگیری مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان و مساعدت فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) و با توجه به سیاست ها و خط مشی سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر حساسیت بخشی و افزایش سطح هشدار به دستگاه های اجرایی و نهادهای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی در ارتباط با شیوع اخیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی کشورها، موضوع در دستور کار قرارگاه زیستی قرار گرفت.

در این جلسه ضمن تشریح آخرین آمارها و اطلاعات مرتبط با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، در منطقه و جهان، بیان شد: با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان و مهاجرت پرندگان به تالاب های استان و همچنین سرد شدن هوا، احتمال بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان افزایش می یابد که اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از بروز و انتشار بیماری در دستور کار ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار می گیرد.

در ادامه جلسه، یکی از دغدغه های سازمان دامپزشکی کشور، رعایت اصول قرنطینه و امنیت زیستی در مبادی ورودی و خروجی استان ها بیان گردید که تشدید نظارت ها در مبادی ورودی و خروجی استان توسط نیروهای انتظامی و راهداری، لازم و ضروری می باشد. در این جلسه همکاری همه دستگاه های عضو ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با اداره کل دامپزشکی استان، به صورت مستمر، مصوب گردید.

 

  • گروه خبری : خبر
  • کد خبر : 257576
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه