• 1399/08/21 - 09:45
  • تعداد بازدید : 216
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید میدانی و عملیاتی مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان از کشتارگاه های دام شهرستان بندرعباس

وضعیت بهداشتی کشتارگاه های دام شهرستان بندرعباس در بازدید سرزده دکتر محمد جانباز مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، دکتر محمد جانباز  از کشتارگاه های دام شهرداری  و هرمزدام واقع در شهرستان بندرعباس بازدید نمود.

در این بازدید قسمت های مختلف کشتارگاه اعم از میدان دام، سالن های انتظار، کشتار، آلایشات و پیش سرد توسط ایشان مورد بررسی بهداشتی قرار گرفت.

دکتر جانباز در این بازدید عملیاتی، ضمن بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی، شخصا' نسبت به بازرسی بهداشتی لاشه ها و آلایشات دام های ذبح شده،  اقدام نمود و موارد قابل ذکر را به منظور ارتقاء نظارت های بهداشتی و تولید گوشت سالم و بهداشتی به ناظر بهداشتی  و مسئول کشتارگاه متذکر شد.

وی در این اقدام، لزوم تشدید نظارت های بهداشتی در خصوص ارتقاء امنیت غذایی جامعه را گوشزد نمود و با انجام عملیات بازرسی بهداشتی، اهمیت نقش دامپزشکی را در سلامت جامعه نشان داد.

ایشان در بررسی بهداشتی صورت پذیرفته، چند مورد از آلایشات آلوده و غیرقابل مصرف را حذف و معدوم نمود و اعلام کرد: با توجه به اینکه، نظارت های حاکمیتی دامپزشکی دولتی در امور نظارتی به صورت نظارت های عالیه می باشد، ولی هر زمان و هر مکان که نیاز باشد، تیم های ستادی – فنی  دامپزشکی همگام با ناظرین فنی بهداشتی بخش خصوصی مستقر در مراکز تهیه، تولید، فرآوری، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، اقدام عملیاتی و میدانی در خصوص نظارت بهداشتی بر محموله های تولیدی در سطح استان را خواهند داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان از هم استانی های گرامی تقاضا نمود: فرآورده های خام دامی مورد استفاده خود را از مراکز مجاز عرضه مورد تایید دامپزشکی، تهیه نمایند و به مهر دامپزشکی و لیبل الصاقی بر گوشت توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، موارد را به اداره دامپزشکی شهرستان مورد سکونت خود گزارش نمایند.

  • گروه خبری : خبر
  • کد خبر : 257447
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه