• 1399/07/07 - 18:11
  • تعداد بازدید : 200
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
واکسیناسیون رایگان هاری سگ

اجرای طرح واکسیناسیون رایگان سگ های بلاصاحب بر علیه بیماری هاری در استان

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان از اجرای طرح واکسیناسیون رایگان سگ های بلاصاحب به مناسبت روز جهانی هاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، دکتر جانباز مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان همزمان با روز جهانی هاری، از اجرای طرح واکسیناسیون رایگان سگ های بلاصاحب و خانگی خبر داد.

 وی گفت: در راستای برنامه جهانی سلامت واحد سازمان های بهداشت جهانی WHO, FAO, OIE و همکاری دستگاه های متولی هاری در سراسر جهان با شعار واکسیناسیون تا حذف هاری تا سال 2030، اجرای این طرح در تمامی کشورها در حال اجرا می باشد.

دکتر جانباز افزود: این اداره کل در همین راستا طرح واکسیناسیون رایگان سگ های گله و نگهبان را با پیش بینی واکسیناسیون 3000 قلاده سگ در سالجاری در دستور کار قرار داده است و در شش ماهه اول امسال قریب 1800 قلاده سگ نگهبان و گله در مناطق شهری و روستایی تحت پوش واکسن هاری قرار گرفته اند.  

ایشان افزود: هر ساله همزمان با فرا رسیدن روز جهانی هاری اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان اقدام به اجرای طرح واکسیناسیون رایگان سگ های خانگی و سگ های بلاصاحب را در پناهگاه های نگهداری سگ های ولگرد و بلاصاحب می نماید و امسال نیز این طرح به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی هاری در سطح استان به مدت یک هفته در حال اجرا می باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان خاطر نشان شد: همزمان با واکسسناسیون رایگان سگ های بلاصاحب، توزیع واکسن رایگان هاری به بخش های خصوصی سراسر استان صورت پذیرفته است تا مراجعه کنندگان به این کلینیک ها بتوانند با واکسن تک دزی هاری به صورت رایگان سگ های خود را واکسینه نمایند.

 

  

  • گروه خبری : خبر
  • کد خبر : 255978
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه