• 1399/09/30 - 14:45
  • تعداد بازدید : 258
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرید.

اجرای برنامه پایش و مراقبت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان سیریک

مجتبی رهدور سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سیریک، از اجرای برنامه پایش و مراقبت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و گشت مشترک ادارات دامپزشکی و محیط زیست از تالاب و سواحل شهرستان سیریک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان سیریک، مجتبی رهدور سرپرست این اداره از اجرای برنامه پایش و مراقبت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان سیریک خبر داد.

وی گفت: برنامه های مراقبتی سازمان دامپزشکی کشور در طول سال به صورت مستمر بر بیماری ها صورت می پذیرد و در آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان مهاجر آبزی به تالاب ها و سواحل شهرستان اجرای طرح تشدید پایش و مراقبت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دستور کار دامپزشکی قرار می گیرد.

رهدور افزود: یکی از راههای مهم انتقال و شیوع این بیماری، از طریق پرندگان وحشی دریایی است که خود ناقل بیماری بوده ولی علائمی از خود نشان نمی دهند و با توجه به فصل کوچ پرندگان وحشی دریایی به مناطق گرمسیر و نقاط مختلف شهرستان سیریک و احتمال بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان، بازدید مشترک ادارات دامپزشکی و محیط زیست انجام شد.

ایشان اظهار داشت: با عنایت به وسعت مرز دریایی این شهرستان (حدود 100 کیلومتر) و اهمیت موضوع بر افزایش بازدیدهای مشترک و مستمر تاکید نمود.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سیریک با بیان اینکه تا کنون، در بازدیدهای صورت پذیرفته تلفات غیر عادی و مشکوکی در بین پرندگان ساحلی مشاهده نگردیده است ، از همشهریان گرامی درخواست نمود: در صورت مشاهده هر گونه تلفات پرندگان آبزی، مراتب را در اسرع وقت، به ادارات دامپزشکی و محیط زیست شهرستان اطلاع رسانی نمایند. 

  • گروه خبری : خبر,اخبار شهرستان سیریک
  • کد خبر : 258496
کلمات کلیدی
لینک کوتاه