• 1399/09/16 - 13:06
  • تعداد بازدید : 231
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
اجرای برنامه های پیشگیری از بروز بیماری نیوکاسل

اتمام فاز پائیزه واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل

دکتر محمد جانباز مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان از اتمام فاز پاییزه واکسیناسیون طیور بومی، علیه بیماری نیوکاسل در روستاهای سراسر استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، دکتر محمد جانباز، مدیرکل دامزشکی استان هرمزگان از اتمام فاز پائیزه واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل خبر داد.

وی گفت: سازمان دامپزشکی کشور به منظور کنترل گردش ویروس نیوکاسل، که همه ساله خسارت سنگین اقتصادی به واحدهای پرورش طیور روستایی و صنعتی وارد می کند، طی چند سال اخیر اقدام به واکسیناسیون سراسری طیور بومی با استفاده از واکسن نیوکاسل سویه مقاوم به حرارت نموده است.

جانباز افزود: فاز پاییزه واکسیناسیون طیور بومی روستایی، علیه بیماری نیوکاسل در سراسر استان با توجه به امکانات شهرستان ها و با استفاده از ظرفیت بخش دولتی، خرید خدمات بخش خصوصی و نیز مشارکت بسیج سازندگی به پایان رسید و در طی این فاز، بیش از 120 هزار قطعه پرنده در روستاهای استان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان در ادامه، با ضروری دانستن رعایت اصول امنیت زیستی در واحدهای پرورش طیور بومی و صنعتی، به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری هایی از قبیل آنفلوانزا و نیوکاسل، از پرورش دهندگان محترم استان خواست؛ تا نسبت به کنترل تردد افراد و وسایل نقلیه متفرقه در مرغداری های صنعتی و نیز نگهداری طیور بومی روستایی در جایگاه و پرهیز از رهاسازی در روستا، اهتمام ورزند.

  • گروه خبری : خبر
  • کد خبر : 258145
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه