• 1399/09/30 - 09:27
  • تعداد بازدید : 327
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرید.

اجرای برنامه پایش و مراقبت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان بندرخمیر

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بندر خمیر از اجرای گشت مشترک پایش و مراقبت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با همکاری اداره محیط زیست شهرستان بندر خمیر، در محل رودخانه شور و تالاب رویدر، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان بندر خمیر، گشت مشترک پایش بیناری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در محل رودخانه شور بخش مرکزی و تالاب رویدر با همکاری اداره محیط زیست شهرستان بندر خمیر انجام گردید.

دکتر ملی نژاد در این خصوص گفت: با توجه به اجرای برنامه های مراقبتی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص بیماری آنلوانزای فوق حاد پرندگان، که به صورت مستمر در طول سال انجام می گیرد، تشدید اجرای این برنامه در فصول سرد و آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب های استان به منظور زمستان گذرانی، در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود: اجرای این برنامه تا زمانی که این پرندگان در این رودخانه ها و تالاب های شهرستان حضور دارند، ادامه دارد و به صورت دوره ای با همکاری حفاظت محیط زیست شهرستان منطقه، مورد رصد قرار می گیرد تا در صورت مشاهده پرنده بیمار یا تلف شده، اقدامات لازم صورت پذیرد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بندرخمیر با اشاره به اینکه در این بازدید مشترک، پرنده مشکوک یا تلف شده ای مشاهده نگردیده است اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون، مواردی از مرگ و میر پرندگان مهاجر، در این رودخانه ها مشاهده نگردیده است.

ایشان در پایان از شهروندان گرامی درخواست نمود: درصورت مشاهده هرگونه تلفات مشکوک در پرندگان، مراتب را به ادارات دامپزشکی و محیط زیست شهرستان، اطلاع رسانی نمایند.

  • گروه خبری : خبر,اخبار شهرستان بندر خمیر
  • کد خبر : 258476
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه