• 1402/11/14 - 09:19
  • تعداد بازدید : 192
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دهه فجر گرامی باد

کشتارگاه صنعتی طیور "اطلس مرغ بستک" با حضور مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان، در بخش جناح شهرستان بستک، افتتاح شد

دکتر فخرآبادی پور گفت: این کشتارگاه با ظرفیت 6000 قطعه در ساعت در شهرستان بستک که قطب پرورش طیور استان هرمزگان محسوب می گردد، ظرفیت خوبی برای تولید گوشت مرغ در استان و پوشش استان های همجوار را به وجود آورده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، در اولین روز دهه مبارک فجر، دکتر مصطفی فخرآبادی پور مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان، در مراسم افتتاحیه کشتارگاه صنعتی طیور بخش جناح شهرستان بستک، شرکت کرد.

این مراسم با حضور دکتر اکبری شریف نماینده معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی و رییس مرکز اصلاح نژاد دام کشور، دکتر جباری نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی،  امام جمعه و فرماندار شهرستان بستک، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار و کشتارگاه صنعتی طیور "اطلس مرغ بستک"، افتتاح شد.

دکتر مصطفی فخرآبادی پور در این زمینه گفت: شهرستان بستک به عنوان قطب پرورش طیور استان هرمزگان، دارای یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور در بخش کوهخرد-هرنگ بود و با افتتاح این واحد کشتارگاهی در بخش جناح، ارائه خدمات کشتارگاهی در شهرستان بستک به پرورش دهندگان طیور این شهرستان، تسهیل شد.

وی بیان داشت: این واحد کشتارگاهی در زمینی به مساحت 40 هزار و زیربنای 14 هزار مترمربع، با ظرفیت کشتار 6000 قطعه در ساعت در یک شیفت کاری، تونل انجماد 24 تنی و سردخانه نگهداری 4000 تنی، آماده خدمات دهی در راستای تأمین گوشت مرغ استان و همچنین استان های همجوار، خواهد بود و اشتغال زایی 120 نفر به طور مستقیم را، در پی خواهد داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان اظهار داشت: نظارت های کارشناسان دامپزشکی از ابتدایی ترین مرحله شروع اجرای این پروژه اعمال گردیده است و کشتارگاه مذکور در بازدیدهای انجام شده، مطابق قوانین و مقررات بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و ضوابط اجرایی آن تأسیس و بهره برداری شده است و با داشتن بخش های مختلف و صنایع جانبی، در صورت راه اندازی خط 2 توانایی ارتقاء به کشتارگاه با گرید A و همچنین A+ را هم خواهد داشت، که برای استان و منطقه در راستای تولید گوشت مرغ سالم و بهداشتی و تأمین نیاز بازار، بسیار مثمرثمر می باشد.    

  • گروه خبری : اخبار شهرستان بستک,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 314650
کلمات کلیدی
سید امین عمرانی

سید امین عمرانی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه