• 1402/10/13 - 13:29
  • تعداد بازدید : 73
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استانداری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، دومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استانداری هرمزگان برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست مدیرکل امور اقتصادی استانداری و با حضور اعضا برگزار شد، دکتر فخرآبادی پور مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان به عنوان دبیر این ستاد مطالبی در خصوص مصوبات جلسات گذشته و همچنین اقدامات انجام شده در این خصوص و چالش های پیش رو را با توجه به فصل مهاجرت پرندگان آزادپرواز و اسکان در تالاب ها و سواحل این استان جهت زمستان گذرانی و مخاطرات آن را تشریح نمود.

در ادامه دکتر شهریاری زاده رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، آخرین وضعیت شیوع این بیماری مشترک بین حیوان و انسان را در سطح جهان و منطقه را به سمع و نظر حاضرین رساند و بر ضرورت آمادگی لازم دستگاه های عضو ستاد و تشدید اقدامات مراقبتی و پایشی، تأکید نمود و گزارش از چالش های پیش رو اعم از؛ بازار عرضه حیوانات در کوچه کارگزاری و بازارچه 22 بهمن ارائه نمود و به مخاطرات انسانی فعالیت های غیربهداشتی در این اماکن اشاره نمود.

در ادامه هر یک از اعضای حاضر در جلسه اقدامات دستگاه خود را بر اساس مصوبات و وظایف محوله مشروح و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

در ادامه دکتر آران مدیرکل امور اقتصادی استانداری هرمزگان پس از استماع گزارش اقدامات صورت پذیرفته توسط دستگاه های عضو ستاد به ضرورت تدوین دستورالعمل های عملیاتی در حوزه های دامپزشکی و محیط زیست اشاره نمود و بر همکاری همه دستگاه های عضو ستاد، به منظور پیشگیری از بروز احتمالی این بیماری مهلک را که در صورت شیوع زیان های اقتصادی زیادی به صنعت طیور وارد خواهد کرد، تأکید نمود.

وی بر تشدید نظارت ها و برنامه های پایش و مراقبتی توسط دستگاه های عضو ستاد و همچنین بررسی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در حوزه های آزمایشگاهی، آموزشی و عملیاتی، تأکید ویژه نمود و خواستار ارائه گزارش مستمر اقدامات انجام شده در راستای وظایف و مصوبات مرتبط، شد.

  • گروه خبری : اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 313034
سید امین عمرانی

سید امین عمرانی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه