توصیههای دامپزشکی کشور به فعالان صنعت میگو؛ پیشگیری از بیماری با رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی
مدیرکل دفتر بهداشت، پیشگیری و مدیریت بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور، رعایت امنیت زیستی، استفاده از خوراک بهداشتی تحت نظارت سازمان و پایش مستمر مزارع را مهمترین راهکارهای پیشگیری از بیماری در مزارع پرورش میگو دانست.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان دامپزشکی کشور، رضا اسدی، مدیرکل دفتر بهداشت، پیشگیری و مدیریت بیماریهای آبزیان سازمان دامپزشکی کشور، با اشاره به اهمیت رعایت اصول بهداشتی در مزارع پرورش میگو، بر اجرای دقیق برنامههای پیشگیری، مراقبت و مدیریت بهداشتی در واحدهای پرورشی سراسر کشور تأکید کرد.
اسدی با بیان اینکه پیشگیری از بروز بیماری در مزارع پرورش میگو نقش مهمی در حفظ سرمایه تولیدکنندگان و پایداری تولید دارد، اظهار کرد: پرورشدهندگان میگو باید از ابتدای دوره پرورش تا زمان برداشت، اصول امنیت زیستی را با جدیت رعایت کرده و از ورود عوامل بیماریزا به مزرعه جلوگیری کنند.
وی افزود: استفاده از بچهمیگوی سالم و دارای گواهی بهداشتی، آمادهسازی اصولی استخرها، کنترل کیفیت آب، مدیریت تراکم ذخیرهسازی، پایش منظم وضعیت ظاهری و رفتاری میگوها، جمعآوری بهموقع تلفات و جلوگیری از ورود افراد، وسایل و تجهیزات آلوده به مزارع، از مهمترین راهکارهای پیشگیری از بیماری در مزارع پرورش میگو است.
مدیرکل دفتر بهداشت، پیشگیری و مدیریت بیماریهای آبزیان سازمان دامپزشکی کشور همچنین بر استفاده از خوراک بهداشتی و استاندارد تأکید کرد و گفت: پرورشدهندگان باید از خوراک بهداشتی تولیدشده تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور استفاده کنند و از مصرف خوراکهای فاقد مجوز، غیراستاندارد یا نگهداریشده در شرایط نامناسب خودداری کنند.
نظر دهید