• 1402/10/23 - 11:23
  • تعداد بازدید : 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تشریح بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برنامه زنده ی رادیویی آهنگ تندرستی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، دکتر بهناز شهریای زاده رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، با حضور در برنامه زنده ی رادیویی آهنگ تندرستی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را تشریح نمود.

وی در ابتدا در خصوص تاریخچه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عنوان یک بیماری مشترک بین حیوان و انسان توضیحاتی ارائه شد و با توجه به قابل انتقال بودن به انسان، در خصوص اقدامات پیشگیرانه از ابتلا و شیوع آن مطالبی بیان نمود.

دکتر شهریاری در مورد مخازن و میزبان های بیماری، علائم بیماری در طیور، همچنین علائم بیماری در پستانداران و انسان نیز توضیحاتی ارائه نمود و راه های انتقال از پرنده به پرنده، از پرنده به انسان و امکان انتقال از انسان به انسان و محیط به انسان و روش های کنترل بیماری و توصیه های بهداشتی لازم به افراد جهت پیشگیری از این بیماری را شرح داد.

وی خودداری از تماس با پرندگان مهاجر آزادپرواز و همچنین لاشه مرده این پرندگان را، مورد تأکید فراوان قرار داد و بر لزوم انجام اقدامات امنیت زیستی در مرغداری ها و همچنین مناطق روستایی که پرندگان بومی را درب منازل مورد نگهداری قرار می دهند، هشدارهای لازم را ارائه نمود.

  • گروه خبری : اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 313638
کلمات کلیدی
سید امین عمرانی

سید امین عمرانی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه