یکشنبه 07 تیر 1405

flag
  • 1405/04/06 - 14:08
  • تعداد بازدید : 20
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

اداره‌کل دامپزشکی هرمزگان هیچ‌گونه فرآورده خام دامی ناسالم اجازه ورود به سفره مردم را نخواهد داشت

در پی انتشار مطالبی درباره یک محموله فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف، اداره‌کل دامپزشکی استان هرمزگان اعلام کرد: بر اساس قوانین کشور، مسئولیت نظارت بهداشتی بر تولید، کشتار، حمل، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی بر عهده سازمان دامپزشکی است و این نظارت به‌صورت مستمر و تخصصی در سراسر استان انجام می‌شود.

2541236

در موضوع اخیر نیز محموله مورد نظر پس از تشخیص غیرقابل مصرف بودن، مطابق ضوابط قانونی از چرخه مصرف انسانی خارج شده و تمامی اقدامات لازم در چارچوب وظایف قانونی دامپزشکی انجام شده است. بررسی سایر ابعاد موضوع نیز توسط مراجع ذی‌صلاح در حال انجام است.

بازرسان دامپزشکی به‌صورت مستمر بر زنجیره تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند و هرگونه عرضه فرآورده فاقد مجوز بهداشتی یا خارج از شبکه رسمی، بدون اغماض مطابق قانون پیگیری و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

اداره‌کل دامپزشکی هرمزگان ضمن اطمینان‌بخشی به شهروندان، از آنان درخواست می‌کند فرآورده‌های خام دامی را فقط از مراکز مجاز تهیه کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها گزارش دهند.

حفظ سلامت مردم و امنیت غذایی، مأموریت قانونی و خط قرمز دامپزشکی است و این مسئولیت با قاطعیت، دقت و به‌صورت شبانه‌روزی دنبال می‌شود.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,خبر,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 355823
کلمات کلیدی
عبدالمجید انصاری

عبدالمجید انصاری

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور