• 1402/07/15 - 09:20
  • تعداد بازدید : 384
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
میز خدمت دامپزشکی شهرستان جاسک

استقرار میز خدمت دامپزشکی شهرستان جاسک در محل برگزاری نماز جمعه به مناسبت 14 مهر ماه روز ملی دامپزشکی

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان جاسک، محمد سهرابی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان جاسک از برپایی میز خدمت دامپزشکی در روز 14 مهر ماه ، روز ملی دامپزشکی خبر داد.

وی گفت: به مناسبت هفته دامپزشکی و به منظور آگاهی بخشی به مردم و پیگیری مشکلات دامدارانو آحاد جامعه، میز خدمت اداره دامپزشکی شهرستان جاسک روز جمعه مصادف با 14 مهر ماه در محل اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه شهرستان جاسک برپا شد.

سهرابی اظهار داشت: مراجعین به میزخدمت دامپزشکی مسائلی از جمله نحوه تهیه گوشت سالم و بهداشتی، شرایط بهداشتی ذبح دام و قطعه بندی گوشت، تهیه مرغ و ماهی سالم و بهداشتی و سایر مسائل مربوط تهیه گوشت سفید و قرمز را جویا شدند و کارشناسان این اداره پاسخ‌های لازم را، به همراه بروشورهای آموزشی و ترویجی ارائه نمودند.

ایشان با اشاره به توزیع بیش از یکصد بروشور اطلاع رسانی در خصوص بیماری‌های مشترک انسان و دام و همچنین بیماری های طیور به ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از خطرناک ترین بیماری های تنفسی طیور به حساب می آید که خسارات فراوانی به مرغداری ها و روستائیان واردمی کند که در تمامی پرندگان، بعضی از پستانداران و حتی انسان باعث بیماری با علائم عمدتاً تنفسی می شود.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان جاسک در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به فصل سرد و زمستان گذرانی پرنده های مهاجر، لزوم رعایت مسایل امنیت زیستی به منظور ایمن ماندن طیور بومی از ابتلای به این بیماری، توصیه گردید؛ شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی و ناگهانی در طیور بومی و پرندگان وحشی، سریعاً موارد را به اداره دامپزشکی شهرستان اعلام نمایند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان جاسک
  • کد خبر : 308429
کلمات کلیدی
jask اداره شهرستان جاسک

jask اداره شهرستان جاسک

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید