• 1402/12/29 - 14:05
  • تعداد بازدید : 31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در شهرستان جاسک

طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در شهرستان جاسک با اکیپ های ثابت و سیار در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان جاسک، محمد سهرابی رییس این اداره اجرای طرح تشدید نظارتی دامپزشکی را در شهرستان جاسک تشریح کرد.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح در شهرستان جاسک با 2 اکیپ ثابت و سیار اداره دامپزشکی، متشکل از؛ کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی، فعالیت خود را، از ۱۹ اسفند ماه سال جاری آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان در سال 1403 ادامه خواهد داشت.
سهرابی گفت: براساس ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی، این اداره اکیپ‌های خود را از ۱۹ اسفند ماه سال جاری تا ۲۲ فروردین سال ۱۴۰۳ و پایان ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان جاسک فعال کرده است و بازرسی بهداشتی در گشت های اختصاصی و همچنین مشترک با سایر دستگاه های نظارتی بازار در دستور کار می باشد، تا دستورالعمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور در مراکز تولید، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی، مورد رصد قرار گیرد و بهداشت عمومی حفظ گردد. 
این مقام مسؤول بیان کرد: به منظور نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید (مرغ و ماهی)، شیر، تخم مرغ، عسل و سایر مواد خامی، از  تمام واحدهای شهرستان در این ایام در دو نوبت صبح و عصر و در برخی موارد با همکاری واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک بازدید و نظارت صورت می‌گیرد و تمام فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و غیر قابل مصرف انسانی، جمع‌آوری، ضبط و از چرخه مصرف انسانی، حذف می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی جاسک اظهار داشت: به شهروندان گرامی توصیه می‌شود محصولات و فرآورده‌های خام دامی مورد مصرف خود را، از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی در سطح شهرستان تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، مراتب را، به اداره دامپزشکی شهرستان جاسک و یا از طریق تماس با شماره ۱۵۱۲ به دامپزشکی اطلاع دهند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان جاسک
  • کد خبر : 316778
jask اداره شهرستان جاسک

jask اداره شهرستان جاسک

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید