• 1400/01/25 - 00:41
  • تعداد بازدید : 205
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نظارت بهداشتی واحدهای عرضه فراورده های خام دامی در شهرستان بشاگرد

بازرسان نظارت بهداشتی شهرستان بشاگرد واحدهای عرضه فراورده های خام دامی شهرستان را مورد رصد قرار می دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی شهرستان بشاگرد، منصور رنجبر سرپرست این اداره، عملکرد واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی شهرستان بشاگرد را در سال 1399 تشریح نمود.

وی گفت: نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی یکی از رسالت های سازمان دامپزشکی کشور به منظور حفظ بهداشت و سلامت جامعه و ارتقاء امنیت غذایی در کشور می باشد و این اداره به منظور انجام این مهم به صورت شبانه روزی نظارت بهداشتی بر این واحدها را در دستور کار خود قرار دارد.

رنجبر افزود: درطی بازدیدهای بهداشتی که جداگانه و بعضا" به صورت گشت های مشترک با مرکز بهداشت، تعزیرات و تنظیم بازار صورت می پذیرد، تعداد 437 مورد از واحدهای عرضه فراورده های خام دامی در شهرستان، به منظور کنترل بهداشتی اماکن عرضه و سلامت و ارتقاء امنیت غذایی شهروندان گرامی، بازدید شد.

ایشان اظهار داشت: با عنایت به اینکه، هر گونه حمل و نقل دام و فرآورده های خام دامی بایستی، در سامانه یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور ثبت و گواهی حمل بهداشتی دریافت گردد و حمل بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی، تخلف محسوب می گردد و در همین راستا 2 مورد حمل بدون مجوز طیور زنده، توسط مرغداری شهرستان صورت پذیرفته بود که به مراجع قضایی، ارجاع داده شد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بشاگرد در پایان از همشهریان گرامی درخواست نمود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشکی، مراتب را در اسرع وقت به دامپزشکی شهرستان، اطلاع رسانی نمایند تا به یاری و همکاری شهروندان محترم، جامعه ای سالم و بهداشتی، داشته باشیم.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان بشاگرد
  • کد خبر : 273083
کلمات کلیدی
bashagard اداره دامپزشکی شهرستان بشاگرد

bashagard اداره دامپزشکی شهرستان بشاگرد

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید