• 1400/01/22 - 01:49
  • تعداد بازدید : 187
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بررسی اجرای عملیات مبارزه با بیماری های دامی در شهرستان بشاگرد

بازدید رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، از عملکرد اداره دامپزشکی در شهرستان بشاگرد صورت پذیرفت.

بازدید رئیس اداره مبارزه بابیماریهای دامی دکترخامه چی ازعملکرد اداره دامپزشکی درشهرستان بشاگردصورت پذیرفت

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی بشاگرد، دکتر حمید خامه چی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، طی سفر به این شهرستان، عملکرد این اداره را در بخش مبارزه با بیماری های دامی مورد بررسی قرار داد.

منصور رنجبر سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بشاگرد گفت: در ابتدا گزارشی از اعم فعالیت های شهرستان در خصوص پیشگیری از بیماری های دامی در سال 1399 تشریح گردید و عملکرد فاز های واکسیناسیون در سال 99 تاکنون اعم از؛ آبله بزی، بروسلوز، تب برفکی،ppr  در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و به منظور نظارت بر عملکرد اکیپ های عملیاتی بازدید میدانی از روستاهای بخش گوهران صورت پذیرفت.

وی افزود: اکیپ های عملیاتی مبارزه با بیماری های دامی این شهرستان در سال 99، تعداد 49928 رأس دام را بر علیه بیماری های دامی واکسینه نمودند و همچنین به منظور مبارزه با بیماری های انگلی دام، تعداد 16910 رأس دام و 29160 مترمربع جایگاه نگهداری دام را تحت پوشش سمپاشی قرار دادند.

در طی بازدید میدانی دکتر خامه چی، ضمن تشکر از فعالیت های صورت پذیرفته، عملکرد این حوزه را مناسب و مطلوب دانست و بیان نمود:  انجام به موقع عملیات واکسیناسیون دام ها در شهرستان، باعث جلوگیری و کنترل بروز بیماری های مشترک و واگیردار دامی در سطح دامداری های استان، گردیده است و رعایت نکات بهداشتی و کنترل تردد دام و افراد را در دامداری ها، یکی از راه های جلوگیری از بروز بیماری های دامی عنوان نمود. 

 

 

  • گروه خبری : اخبار شهرستان بشاگرد
  • کد خبر : 273086
کلمات کلیدی
bashagard اداره دامپزشکی شهرستان بشاگرد

bashagard اداره دامپزشکی شهرستان بشاگرد

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید