• 1399/09/15 - 11:18
  • تعداد بازدید : 403
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
نظارت بهداشتی دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد

انجام گشت مشترک اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان در شهرستان بشاگرد

گشت مشترک با شبکه بهداشت و درمان شهرستان در راستای نظارت بهداشتی بر سطح شهر و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین حیوان و انسان و واگیردار با انجام مراقبت فعال بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان در تعدادی از سدها و آبگیر های سطح شهرستان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان بشاگرد، منصور رنجبر، سرپرست این اداره از اجرای گشت مشترک سلامت محور با شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد  خبر داد.

وی گفت: در راستای نظارت بهداشتی در سطح شهرستان بشاگرد باتفاق کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان، از تعدادی سد و آبگیر در شهرستان نیز بازدید به عمل آمد.

رنجبر افزود: این بازدید مکمل، با هدف مراقبت و پایش بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی ومهاجر این منطقه صورت پذیرفت. 

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بشاگرد اظهار داشت: با توجه به نقش سلامت محور دامپزشکی و مرکز بهداشت، این گشت ها، با هدف سلامت جامعه و پیشگیری از بروز با بیماری های مشترک بین حیوان و انسان و بیماری های واگیردار صورت می پذیرد و در این بازدید مورد تخلف غیر بهداشتی و همچنین تلفات پرندگان و مورد مشکوکی در این مناطق مشاهده نگردید.

ایشان در پایان گفت: پرندگان مهاجر به طور طبیعی میزبان اصلی ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستند که در صورت بیمار بودن، امکان انتقال عامل این بیماری را، به پرندگان روستایی و صنعتی دارند.

  • گروه خبری : خبر,اخبار شهرستان بشاگرد
  • کد خبر : 258103
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید