• 1403/02/16 - 14:03
  • تعداد بازدید : 55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

توصیه های لازم الاجرا در خصوص کوچ زنبورستان ها

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان؛ اجرای امور مراقبتی در زنبورستان های استان را در راستای بررسی سلامت زنبورستان ها، الزامی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، دکتر بهناز شهریاری زاده رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، از بازدید زنبورستان های سطح استان و بررسی وضعیت بهداشتی این مزارع، خبر داد. 

وی گفت: با توجه به لزوم انجام مراقبت فعال جهت مشخص نمودن وضعیت آلودگی، به انگل های خارجی زنبورعسل (با تمرکز بر واروا و تروپیله لپس) در ااکوزون دشت های گرمسیری، بازدید و نمونه برداری از زنبورستان های واقع در شهرستان های استان هرمزگان در دستور کار قرار گرفت.

دکتر شهریاری زاده افزود: با عنایت به اینکه، در این فصل، زنبورداران در حال کوچ زنبورستان های خود از استان هستند، لازم است به منظور دریافت گواهی وضعیت سلامت، به اداره دامپزشکی شهرستان محل استقرار زنبورستان خود مراجعه کنند و جهت صدور گواهی سلامت مرتبط، همکاری لازم را، در بازدید و در صورت نیاز نمونه برداری از زنبورستان ها، مدنظر قرار دهند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، اظهار داشت: کارشناسان زنبورعسل ادارات دامپزشکی شهرستان های تابعه به منظور اجرای امور مراقبتی و سلامت محور دامپزشکی، جهت بازدید از زنبورستان های کوچ رو اقدام کرده، هشدارها و توصیه های بهداشتی لازم را، در خصوص بیماری های زنبورعسل، به ویژه بیماری های "نوزما" و "واروا" به زنبورداران ارائه می کنند.

  • گروه خبری : اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 318805
سید امین عمرانی

سید امین عمرانی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید