• 1402/12/19 - 10:41
  • تعداد بازدید : 88
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تشریح عملکرد یک ساله اداره دامپزشکی شهرستان پارسیان

محمدجواد صفوی رییس اداره دامپزشکی شهرستان پارسیان، عملکرد یکساله این اداره را، تشریح کرد.

به گزارش رواتبط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان پارسیان، محمدجواد صفوی رییس این اداره، عملکرد یکساله اداره دامپزشکی شهرستان پارسیان را تشریح کرد.

وی گفت: دامپزشکی با صیانت از سرمایه‌های دام، طیور و آبزیان، تضمین بهداشتی فرآورده‌های غذایی با منشا دامی، حفظ و ارتقای بهداشت و سلامت عمومی جامعه با پیشگیری از بیماری‌های مشترک و قابل انتقال از دام به انسان، مدیریت پایدار بهداشتی دام و تضمین سلامت صادرات فرآورده‌های خام دامی را، با نظارت بهداشتی از مزرعه تا سفره بر عهده دارد و همچنین با همکاری سایر دستگاه‌های دخیل در بهداشت، سلامت جامعه و محیط زیست با تأکید بر مضمون کلیدی؛ "سلامت واحد"، نقش حیاتی و چشمگیری را، در توسعه پایدار بر عهده دارد.

صفوی اظهار داشت: در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماری های دامی با اعزام اکیپ های مایه کوبی بخش دولتی در سال 1402، تعداد 169794 رأس دام از جمعیت دامی سطح شهرستان را تحت پوشش واکسیناسیون قرار داده است و همچنین در زمینه کنترل و مبارزه با انگل های خارجی در دام ها که از نظر اقتصادی اهمیت ویژه ای دارد، این شهرستان تعداد 17025 رأس دام سبک و سنگین و  13874 مترمربع از مساحت اماکن دامی را با سم های موثر ضدانگلی، مورد سمپاشی قرار داده است .
این مقام مسؤول افزود: کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر توسط بازرسین بهداشتی در سطح شهرستان انجام می‌شود و در همین راستا طی سال جاری، بیش از 1027 مورد بازرسی در سطح شهرستان از واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، صورت گرفته است.
 ایشان خاطر نشان کرد: در سال جاری، تعداد 1582840 قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش طیور گوشتی شهرستان انجام شده است و تعداد 1931597 قطعه مرغ زنده در کشتارگاه طیور این شهرستان تحت نظارت بهداشتی و شرعی ذبح گردیده است.
رییس اداره دامپزشکی شهرستان پارسیان بیان داشت: در حوزه بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و زنبورعسل و همچنین آموزش و ترویج کارهای موثری نظیر؛ اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی با واکسن مقاوم به حرارت، ارسال پیامک آموزشی، توزیع بروشور و آموزش چهره به چهره بهره برداران انجام شده است.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان پارسیان
  • کد خبر : 316124
کلمات کلیدی
parsian اداره دامپزشکی شهرستان پارسیان

parsian اداره دامپزشکی شهرستان پارسیان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید