• 1401/11/21 - 16:58
  • تعداد بازدید : 351
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
افتتاحیه طرح های دهه فجر با حضور وزیر جهادکشاورزی

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان در آیین بهره برداری از طرح پرورش ماهی در قفس (TLC) شهرستان قشم شرکت نمود

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، دکتر مصطفی فخرآبادی پور سرپرست این اداره کل، با حضور در شهرستان قشم در آیین بهره برداری از طرح های مرتبط با بخش کشاورزی شرکت نمود.

آیین بهره برداری از مرحله آزمایشی طرح پرورش ماهی در قفس نیمه مغروق پایه کششی (TLC) با حضور وزیر جهادکشاورزی، نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، استاندار هرمزگان و مدیران دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی، در بزرگترین جزیره خلیج همیشه فارس برگزار گردید.

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی، با اشاره به ورود خوب قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) به مباحث امنیت غذایی گفت: حوزه امنیت غذایی، یکی از مسائل مهم کشور دانست. وزیر جهادکشاورزی گفت : ظرفیت کشور در تولید قفس چهار و نیم میلیون تن است که طبق برنامه تا پایان دولت باید به بیش از ۵۰۰هزار تن برسیم که این مهم نیازمند حرکتی جهادی و انقلابی است و خوشبختانه این مسیر به خوبی در حال طی شدن است.

ساداتی نژاد، کشاورزی قراردادی و تولید قراردادی در پروش ماهی قفس را یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی خواند و گفت: این مدل می تواند هم فشار بر ذخایر آبزیان را کاهش دهد و هم اشتغال زایی و تولید موفقی را، رقم بزند.

در ادامه استاندار هرمزگان با اشاره با اشاره به رشد ۴۰۰ درصدی در بخش کشاورزی گفت: فرصت های سرمایه گذاری کلان استان باید در سطح کشور و در جهت جذب سرمایه گذاران کارا معرفی شوند.

طرح پرورش ماهی در قفس نیمه مغروق پایه کششی (TLC) با استفاده از قفس های پایه کششی که یکی از تکنولوژی‌های جدید دنیا است دارای ویژگی های مناسب برای شرایط آب های جنوب و شمال است و انعطاف پذیری بالا در برابر امواج، توان قرار گیری در ستون های مختلف آب و حل مشکل دمای آب، افزایش توان پرورش در دوره زمانی متفاوت، فضای کمتر، مهاربندی بهتر، دور ماندن از لایه های کشند قرمز و آلودگی ها، از اهم ویژگی های این قفس ها می باشد که خوشبختانه در ایران اسلامی همزمان با علم روز دنیا در حال انجام است.

شایان ذکر است این طرح آزمایشی با مشارکت جهادکشاورزی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) آغاز به کار نمود و مراحل آزمایشی را با موفقیت به پایان رساند و با حضور وزیرجهادکشاورزی علاوه بر بهره برداری از این طرح در مرحله آزمایشی، مرحله توسعه طرح مذکور، با ظرفیت 1000 تن، با حضور مقامات کشوری و استانی رقم خورد و کلنگ ساخت مرکز نرسری بچه ماهی این مجموعه نیز، بر زمین زده شد و با تکمیل این طرح در این مزرعه، توان تولید هزارتن ماهی وجود خواهد داشت و برای بیش از ۲۰ نفر اشتعالزایی صورت می پذیرد.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان قشم,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 297311
کلمات کلیدی
سید امین عمرانی

سید امین عمرانی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید