• 1400/01/30 - 10:21
  • تعداد بازدید : 388
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
وضعیت تکثیر و پرورش میگو در شهرستان قشم

رییس اداره دامپزشکی شهرستان قشم، در خصوص فصل پرورش میگو در سال جاری گفت: این شهرستان با دارا بودن 2 واحد تکثیر و یک واحد در دست اقدام و 8 سایت پرورش میگو، به عنوان یکی از قطب های تکثیر و پرورش میگو در استان محسوب می گردد.

گزارش روابط عمومی دامپزشکی شهرستان قشم در خصوص فصل پرورش میگو در سال جاری اظهار داشت این شهرستان با دارا بودن 2 واحد تکثیر و یک واحد در دست اقدام و 8 سایت پرورش میگو شناخته می شود

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی شهرستان قشم، شهرستان قشم به عنوان بزرگترین جزیره ی خلیج فارس، یکی از قطب های آبزی پروری در استان هرمزگان اعم از ماهی و میگو، محسوب می شود.

محمد صدیق ارم رییس اداره دامپزشکی شهرستان قشم، در این خصوص گفت: این شهرستان با دارا بودن 2 واحد تکثیر فعال و یک واحد در دست اقدام و 8 سایت پرورش میگو در فصل پرورش میگو در سال جاری، فعالیت دارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قشم افزود: فصل تکثیر و پرورش میگو از فروردین ماه آغاز و تا مهرماه ادامه خواهد داشت و بعضا" در کراپ دوم پرورشی، این زمان تا اواسط آذرماه بطول می انجامد.

ارم ادامه داد: خوشبختانه با تلاش همکاران این مجموعه در شهرستان، در سال زراعی گذشته، سایت های پرورش میگوی قشم از سوی سازمان دامپزشکی کشور، بعنوان زون پاک و عاری از آلودگی به بیماری مهلک لکه سفید میگو، شناخته شد، که تحقق این مهم، ناشی از اجرای دقیق و صحیح ضوابط بهداشتی، قرنطینه ای و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور، توسط مراکز پرورشی این شهرستان، تحت نظارت های مستمر کارشناسان این اداره، می باشد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان قشم اظهار کرد: امید است با رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی توسط مراکز تکثیر و پرورش میگو در این شهرستان و تلاش مجدانه کارشناسان این اداره، در سال زراعی پیش رو به اهداف پیش بینی شده، دست یابیم و شاهد سال زراعی عاری از بیماری, توأم با افزایش حجم تولید و برداشت میگو سالم و بهداشتی باشیم که این نکته سبب؛ حفظ سرمایه، افزایش تولید و اشتغال پایدار در منطقه، می گردد.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان قشم
  • کد خبر : 273208
کلمات کلیدی
qeshm اداره دامپزشکی شهرستان قشم

qeshm اداره دامپزشکی شهرستان قشم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید