• 1401/04/22 - 18:17
  • تعداد بازدید : 327
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نظارت بهداشتی دامپزشکی بر برداشت میگو

آغاز برداشت کراپ اول میگو در مزارع پرورشی شهرستان قشم تحت نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی این شهرستان

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان قشم، محمدصدیق ارم رییس این اداره، از آغاز برداشت کراپ اول میگو در مزارع پرورشی شهرستان قشم، خبر داد. 

وی گفت: نظارت بهداشتی دامپزشکی بر برداشت میگوی کراپ اول در مزارع پرورشی این شهرستان که از تیرماه سالجاری آغاز شده است، مطابق برنامه زمان بندی فصل زراعی سالجاری تا برداشت میگوهای پرورشی در تمامی مزارع، ادامه خواهد داشت. 

ارم افزود: در سال زراعی جاری 11 مزرعه فعال با سطح زیر کشت 981 هکتار عملیات ذخیره سازی پست لارو کراپ اول را از نیمه اسفند ماه 1400 در 351 استخر پرورشی، پس از دریافت تأییدیه آماده سازی تحت نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی آغاز نموده است و تا پایان خردادماه سالجاری، عملیات ذخیره سازی ادامه داشت.

این مقام مسؤول، تصریح کرد: با توجه به حساسیت کارشناسان دامپزشکی بر رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه ای، نظارت بهداشتی، در تمامی مراحل پرورش، از بررسی سلامت میگوهای مولد، تکثیر لارو تولیدی در مراکز تکثیر و ذخیره سازی لاروها در استخرهای پرورش تا صید میگوی بازاری از مزارع پرورشی، به صورت مستمر انجام می شود و خوشبختانه شاهد سال زراعی بدون بروز رخداد بیماری لکه سفید میگو بوده ایم و برداشت میگو از سایت های پرورشی این شهرستان در حال انجام است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان قشم اظهار داشت: میگوی برداشت شده پس از فرآوری تحت نظارت های بهداشتی دامپزشکی، طی انجام آزمایشات لازم، بر اساس ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و دریافت مجوزهای بهداشتی قرنطینه ای به کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر نقاط کشور، صادر می گردد.

 

  • گروه خبری : اخبار شهرستان قشم
  • کد خبر : 287862
کلمات کلیدی
qeshm اداره دامپزشکی شهرستان قشم

qeshm اداره دامپزشکی شهرستان قشم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید