• 1399/07/13 - 11:48
  • تعداد بازدید : 1387
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
هفته دامپزشکی گرامی باد

تأمین غذای حلال با نظارت شرعی در دامپزشکی

حجه الاسلام و المسلمین رضا حمزه ای، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان از نظارت های شرعی در دامپزشکی به منظور تأمین غذای حلال در کنار غذای سالم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، همزمان با فرا رسیدن هفته دامپزشکی در نشست خبری با اصحاب رسانه، حجه الاسلام و المسلمین رضا حمزه ای، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان از نظارت های شرعی در دامپزشکی به منظور تأمین غذای حلال در کنار غذای سالم خبر داد.

وی گفت: دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان هرمزگان دو وظیفه اصلی دارد. یکی که همان وظیفه امور فرهنگی همکاران و کارکنان و دیگری نظارت شرعی بر فرآورده های خام دامی می باشد.

ایشان افزود: بحث نظارت شرعی بر ذبح و صید طبق قانون نظارت شرعی که در سال 87 مصوب شد و این بحث در کشور به حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور و در استان ها به دفاتر استانی نمایندگی ولی فقیه در ادارات دامپزشکی محول گردید.

حاج رضا حمزه ای خاطر نشان شد: ما این افتخار را داریم که بیش از 70 نفر ناظر شرعی در سطح استان در کارگاه های عمل آوری، کشتارگاه ها، سردخانه ها، کشتی های صیادی و مبادی ورودی و خروجی کشور در واقع گمرکات اسکله شهید رجایی و اسکله شهید باهنر مشغول رصد حلیت فرآورده های خام دامی هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان هرمزگان یادآور شد: در همین راستا 60 نفر ذابح آموزش دیده در کشتارگاه های دام و طیور استان مشغول ذبح شرعی می باشند که تحت آموزش های مستمر این دفتر قرار گرفته اند.

بحث دیگری در بحث نظارت شرعی فرهنگ سازی غذای حلال می باشد که دوکار در این موضوع صورت پذیرفته است: کار اول، شناسایی اجزای حرام حیوانات حلال گوشت بود که این اجزا نظیر دنبلان، در کشتارگاه ها از لاشه های قابل عرضه به همشهریان، جدا می شود و دوم اینکه، مبادرت به شناسایی آبزیان حرام و معرفی آن به جامعه بوده است و 19 نوع آبزی حرام، نظیر کوسه ماهی، خرچنگ، ماهی مرکب، ماهی یال اسبی صدف و ... شناسایی شد و در همین راستا بروشورهای آبزیان حرام و اجزای حرام حیوانات حلال گوشتبه منظور آگاهی بیشتر جامعه تهیه و 5000 نسخه چاپ و در مساجد، مدارس و مجامع عمومی استان توزیع گردید.

حاج رضا حمزه ای در پایان خاطر نشان شد: انتظارات ما از جامعه و مردم فهیم و خوب استان همکاری مردم در این حوزه می باشد تا بتوانیم با سرعت بیشتری انجام وظیفه نماییم و همچنین دستگاه های مرتبط در امور فرهنگی بایستی بر اساس وظایف تعریف شده در قانون نظارت شرعی، این  همکاری ها را داشته باشند تا این رسالت به سرانجام برسد.   

  • گروه خبری : خبر,اخبار شهرستان,اخبار شهرستان رودان,اخبار شهرستان بستک,اخبار شهرستان قشم,اخبار شهرستان بشاگرد,اخبار شهرستان بندر لنگه,اخبار شهرستان پارسیان,اخبار شهرستان بندر خمیر,اخبار شهرستان حاجی آباد,اخبار شهرستان سیریک,اخبار شهرستان میناب,اخبار شهرستان بندرعباس,اخبار شهرستان جاسک
  • کد خبر : 256153
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید