• 1401/08/26 - 09:48
  • تعداد بازدید : 363
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بازدید کارشناسان روسی از سایت های پرورش میگوی تیاب شمالی و جنوبی شهرستان میناب

کارشناسان کشور روسیه و سازمان دامپزشکی کشور از سایت های پرورش میگوی تیاب شمالی و جنوبی در شهرستان میناب بازدید نمودند

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، سایت های پرورش میگوی تیاب شمالی و جنوبی شهرستان میناب مورد بازدید کارشناسان کشور روسیه و سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفت.

هیئت کارشناسان کشور روسیه در سفر به استان هرمزگان، با حضور در دفتر سایت پرورش میگوی تیاب میناب، با مدیرعامل و مسؤول فنی این سایت، جلسه ای برگزار نمود.

در این جلسه که با حضور کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور، اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان و ادارات دامپزشکی و شیلات شهرستان میناب و برگزار گردید، هیئت روسی مستندات بهداشتی پرورش میگو در سایت های تیاب شمالی و جنوبی را مورد بررسی قرار داد و به صورت تصادفی دو مزرعه را در این سایت ها که میگوی تولیدی استخرهای این مزارع در سه سال گذشته به کشور روسیه صادر گردیده است، بررسی نمود.

مستندات تولید میگو در این دو سایت در حوزه های مختلف تأمین غذای میگو، پایش بیماری ها در استخرهای پرورشی، چگونگی صدور تائیدیه سلامت، زمان بندی ذخیره سازی و همچنین آماده سازی مزارع به منظور فعالیت در کراپ های مختلف در سال، اقدامات بهداشتی در طول دوره پرورش، مراحل درخواست مراکز عمل آوری جهت تأمین میگو و چگونگی حمل میگوی تولیدی به این شرکت ها و رصد گواهی های حمل بهداشتی میگوهای حمل شده، مورد بررسی قرار گرفت.

پس از جلسه ای 3 ساعته، بازدید میدانی از مزارع پرورشی در دو سایت تیاب شمالی و جنوبی عملیاتی گردید و با توجه به اتمام دوره پرورش و تخلیه اکثر استخرهای پرورشی، از مراحل آماده سازی استخرها به منظور تأمین شرایط بهداشتی جهت فعالیت در دوره پرورشی آینده در تیاب جنوبی و همچنین استخرهای فعال در تیاب شمالی مورد بازدید قرار گرفت و بازدید کنندگان در مزارع شرکت آبانگاه ساحل؛ اقدامات بهداشتی در حین پرورش و همچنین انبارهای ملزومات و غذای موجود را مورد بررسی قرار دادند و سؤالات فنی خود را مطرح نمودند، که به موارد مطرح شده، توسط مسؤول فنی سایت و مدیرعامل این شرکت پاسخ داده شد.

پس از بازدید از انبارهای مزرعه، وضعیت بهداشتی استخرهای پرورشی و همچنین چگونگی پایش سلامت میگوهای موجود در استخرها و نحوه ی غذادهی، هوادهی، بیومتری و صید، مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.          

 

  • گروه خبری : اخبار شهرستان میناب,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 294515
کلمات کلیدی
سید امین عمرانی

سید امین عمرانی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید