• 1401/04/01 - 07:46
  • تعداد بازدید : 192
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
عمکرد سه ماهه واکسیناسیون شهرستان میناب

عملکرد واکسیناسیون جمعیت دامی شهرستان میناب در فصل بهار 1401 تشریح شد

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان میناب، با تلاش بخش دولتی و خصوصی و تأمین واکسن مورد نیاز توسط اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، عملیات واکسیناسیون گله های دام کوچک و بزرگ در شهرستان میناب، طبق برنامه پیش بینی شده ابلاغی، بطور کامل انجام شد.

بهمن احمدی، رییس اداره این شهرستان اظهار داشت: پیش بینی مایه کوبی دام های اهلی در جمعیت دامی دامداری ها و روستاها، هر ساله توسط سازمان دامپزشکی کشور تدوین و به منظور برنامه ریزی اجرای آن، به همه استان ها ابلاغ می گردد.

احمدی افزود: یکی از مهمترین اقدامات دامپزشکی در این زمینه واکسیناسیون رایگان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک(PPR)، بروسلوز، آبله و هاری می باشد که خوشبختانه با زحمات بخش دولتی و خصوصی این شهرستان، عملکرد بسیار مناسبی در این زمینه  صورت انجام شده است و در اجرای این طرح پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی و واکسیناسیون دام، تعداد 154354 رأس گوسفند و بز علیه بیماری (PPR)، 31546 رأس دام علیه بروسلوز و 14713رأس بزو بزغاله علیه بیماری آبله بزی و  1908 رأس بره و گوسفند علیه آبله گوسفندی  واکسینه شدند.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان میناب ادامه داد: اجرای این طرح ها به صورت کاملاً رایگان برای دامداران بوده، که با برنامه ریزی مناسب و تأمین به موقع واکسن و اعتبارات لازم توسط اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، این امر میسر گردید.

احمدی در پایان از کلیه کسانیکه در انجام این طرح از قبیل؛ مسئولین ادارات شهرستانی، بخشداران، دهیاران و دامداران شهرستان میناب، همکاری مؤثر داشته اند، تشکر و قدردانی نمود.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان میناب
  • کد خبر : 287444
minab اداره دامپزشکی شهرستان میناب

minab اداره دامپزشکی شهرستان میناب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید