• 1401/04/20 - 09:58
  • تعداد بازدید : 143
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
پیشگیری از بروز بیماری CCHF در شهرستان میناب

سمپاشی دام های سبک و سنگین در دامداری ها و کشتارگاه شهرستان میناب جهت جلوگیری از گسترش تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توسط اداره دامپزشکی شهرستان میناب صورت پذیرفت

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان میناب، بهمن احمدی، رئیس این اداره، ضمن اشاره به اقدامات دامپزشکی شهرستان میناب در خصوص مبارزه با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سه ماهه اول 1401، با اختصاص سهمیه جدید سم به شهرستان، از شروع مجدد عملیات سمپاشی دام شهرستان میناب خبر داد و افزود: با توجه به شروع فصل گرما و فعالیت انگل های خارجی بدن دام بخصوص کنه ها و درگیری دام و سرایت بیماری به انسان که مرتبط با دام به بیماری های مشترک منتقله توسط این انگل ها بویزه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF)، افزایش می یابد و به همین منظور اقداماتی همچون سمپاشی جایگاه دام، سمپاشی بدن دام اعم از؛ گاو، شتر، گوسفندو بز در سطح این شهرستان در حال انجام شده است و در حال اجرا می باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان میناب، ارائه آموزش های لازم به دامداران و ساکنین مناطق روستایی و بهره برداران، تهیه و توزیع بروشور آموزشی و مراقبت فعال و غیرفعال بیماری را، از دیگر اقدامات صورت پذبرفته در سه ماهه ابتدایی سالجاری این شهرستان، عنوان کرد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان میناب اظهار داشت: مشترک بودن بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بین حیوان و انسان و احتمال درگیری انسانی، در صورت رعایت ننمودن مسائل بهداشتی در مواجهه با دام آلوده، بسیار حایز اهمیت است و ایشان توجه دامداران را به مداومت به انجام سمپاشی فصلی و استفاده از وسایل حفاظت شخصی مانند دستکش، چکمه و ... و حمل و نقل قانونمند و بهداشتی دام، ذبح دام تحت نظارت کارشناسان بهداشتی دامپزشکی و ... به منظور حفظ سلامت جامعه انسانی، جلب نمود.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان میناب
  • کد خبر : 288168
minab اداره دامپزشکی شهرستان میناب

minab اداره دامپزشکی شهرستان میناب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید