• 1401/03/30 - 12:33
  • تعداد بازدید : 150
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دوره آموزشی بیماری تب خونریزی دهنده تب کریمه کنگو (CCHF)

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان حاجی آباد از برگزاری دوره آموزشی بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ویژه دامداران، سلاخان و قصابان شهرستان حاجی آباد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان حاجی آباد، دکتر احسان کریمی رئیس این اداره، از برگزاری دوره آموزشی بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) ویژه دامداران، سلاخان و قصابان شهرستان حاجی آباد، خبر داد.

وی گفت: با توجه به اینکه با شروع فصل گرما و افزایش زاد و ولد کنه ها در این فصل، ویروس تب کریمه کنگو که عامل یکی از بیماری های خطرناک و مشترک میان انسان و دام می باشد، شیوع بیشتری پیدا می کند، به همین منظور کلاس آموزشی در خصوص آشنائی با راه های انتقال، علائم و راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری مهلک، با حضور دامداران و پرسنل کشتارگاه دام این شهرستان (قصابان و سلاخان) که افرادی با بیشترین خطر ابتلا به این بیماری هستند، در روستای طاشکوئیه و همچنین در محل اداره دامپزشکی شهرستان برگزار گردید.

دکتر کریمی، از لزوم رعایت موازین بهداشتی جهت جلوگیری و پیشگیری از ابتلاء به این بیماری تأکید کرد و در ادامه افزود: این ویروس از طریق گزش کنه و یا تماس با خون یا ترشحات لاشه دام و یا انسان آلوده قابل انتقال است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان حاجی آباد اظهار داشت: اهمیت سم پاشی به موقع جایگاه دام  و دام ها، عدم تماس مستقیم برای جدا کردن کنه از بدن دام، خودداری از مصرف گوشت غیر مجاز  و بدون تائیدیه دامپزشکی، خرید گوشت قرمز دارای مهر و لیبل دامپزشکی تهیه شده از مراکز عرضه مجاز و تحت نظارت دامپزشکی و همچنین نگهداری گوشت به مدت 24 ساعت در یخچال با دمای 4 تا 8 درجه سانتی گراد قبل از مصرف را، از راه های جلوگیری از ابتلا و انتقال بیماری به انسان، برشمرد.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان حاجی آباد
  • کد خبر : 287379
کلمات کلیدی
hajiabad ادار ه دامپزشکی حاجی آباد

hajiabad ادار ه دامپزشکی حاجی آباد

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید