مصاحبه رادیویی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس برنامه صبح بخیر هرمزگان با مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان
مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان در گفتگوی زنده رادیویی از ارائه خدمات رایگان نظارت بهداشتی و شرعی بر دامهای قریانی مردم در ایام تاسوعا و عاشورا حسینی خبرداد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، دکتر مصطفی فخرآبادی پور ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان ، حضرت اباعبدا...الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان، با اشاره به راه اندازی و ساماندهی اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی ویژه تاسوعا و عاشورا افزود؛ الویت اداره کل دامپرشکی استان به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان ، تامین بهداشت عمومی و پیشگیری از بیماریهای مشترک بین حیوان و انسان، مبنی بر ذبح دام در کشتارگاه می باشد.
وی افزود: شهروندان می توانند،به اکیپهای سیار دامپزشکی، بازرسین بهداشت گوشت دامپزشکی که با استقرار در نقاط مختلف شهرها به ویژه در محل کشتارگاه های دامی، آماده خدمت رسانی می باشند مراجعه، تا بازرسی بهداشتی از لاشه های دام قربانی بعمل آید.
مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان از مردم عزیز خواستارشد: به منظور حفظ سلامت خود و سایر شهروندان، توصیههای بهداشتی را، جدی بگیرند:
۱- از ذبح دام خارج از چرخه نظارت بهداشتی دامپزشکی مثل ذبح در معابر عمومی، خیابان و منازل اکیداً خودداری نمایند
۲- گوشت و آلایش خوراکی دام ذبح شده را، قبل از مصرف؛ حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد (یخچال) نگهداری نمایند.
۳- برای قطعه کردن گوشت و شستشوی آن، حتماً از دستکش استفاده نمایند.
۴- از برش دادن کیستها و آبسههای موجود بر روی لاشه و دل و جگر جدا خودداری نمایند.
۵- اندامها و ضایعات غیر قابل مصرف را، به هیچ وجه در اختیار حیوانات قرار ندهند.
۶- گوشت و آلایش خوراکی را، حدالامکان کاملاً پخته و سپس مصرف نمایند.
۷- وسایل و سایر تجهیزات در تماس با گوشت و آلایش را، به خوبی شسته و ضدعفونی نمایند.
وی عنوان کرد: در کشتارگاهها؛ کلیه خدمات نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام و استحصال گوشت به طور رایگان و با نظارت کارشناس دامپزشکی و ناظر شرعی صورت می پذیرد .
نظر دهید