27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد
پیام مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
دکتر فخرآبادی پور؛ فرا رسیدن 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفت و ایشان این روز را، فرصتی ارزشمند، برای تقدیر و تشکر از زحمات و تلاشهای سختکوشان عرصه ارتباطات و روابط عمومی، دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، در آستانه فرا رسیدن 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، دکتر مصطفی فخرآبادی پور مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان، طی پیامی, فرا رسیدن این روز مهم و هفته ی ارتباطات و روابط عمومی را، به همه ی فعالان این عرصه، تبریک و تهنیت گفت.
متن پیام ایشان به شرح ذیل می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
ارتباطات؛ یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و شالوده و زیربنای سایر علوم قرن حاضر است و در این میان؛ متخصصان روابط عمومی بایستی برای ایجاد رابطهای هدفمند و دوطرفه همراه با حفظ ارزشها راهکارها و خلاقیتهای ویژهای به خرج داده، در راه تحقق اهداف سازمانی گام بردارند.
اهمیت "جهاد تبیین" و واکاوی ابعاد مختلف آن، پس از تأکید چندباره رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، دیگر بر کسی پوشیده نیست و زمانی که ایشان میفرمایند: «جهاد تبیین؛ یک فریضه قطعی و یک فریضه فوری است»، اجرای صحیح بند بند آن، از واجبات به شمار میآید، چرا که معنای جهاد در اسلام، کاملاً مشخص است.
روابطعمومی، دانشی عمیق و در عین حال هنری خلاق و کاربردی است، که از آن می توان به مهندسی تفاهم و همگرایی تعبیر کرد و امروزه در حوزه دامپزشکی و اجرای سیاسیت های سلامت محور این نهاد پراهمیت، که نظارت بهداشتی از مزرعه تا سفره را، برعهده دارد و در راه حفظ بهداشت عمومی و ارتقاء امنیت غذایی و سلامت جامعه تلاش می نماید، ارتباطات در عرصه سلامت از یک سو زمینه ارتقای آگاهی های عمومی و ترویج سبک زندگی سالم را، فراهم می آورد و از سوی دیگر، خادمان این حوزه را، به هم افزایی برای تحقق تعالی سلامت در جوامع دامی و انسانی، فرا می خواند.
ایجاد این عزم مشترک همگانی، گامی بلند در مسیر جایگزین ساختن "پیشگیری" به جای "درمان" است؛ رویکردی جامعهمحور که تکتک افراد جامعه در آن نقش خود را، برای ارتقای شاخص های سلامت باز می یابند و برخورداری از چنین فضایی؛ در گرو تلاش و مجاهدت روابط عمومی های کارآمد در همه سطوح از ارتباطات درون- فردی، بینفردی و گروهی گرفته، تا ارتباطات سازمانی و اجتماعی است.
ارتباطات در سطح اجتماعی، قادر است با مشارکت جویی از رسانه ها و ذینفعان راهبردی، مسیر اجرای برنامه های کلان سلامت محور یک دستگاه را، در جامعه، هموار سازد و در سطح فردی، محرکهای انگیزه بخش و مهارتهای لازم را، به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و حفظ سلامت مردم، فراهم آورد.
آنچه مسلم است، عصر فشردگی زمان و مکان و گردش پرشتاب اطلاعات است و جهان امروز را، نمیتوان بدون روابطعمومی، که خود به عنوان هنر هشتم می باشد، تصور کرد؛ زیرا این حلقه واسط میان مردم و مسؤولان، مهمترین وظیفه را، در شکلگیری ارتباطی چندسویه و مؤثر در جامعه و آگاهی بخشی و اقناع افکار عمومی، ایفا میکند.
اینجانب ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان ایران اسلامی و شهدای عرصه ارتباطات و رسانه، به ویژه شهید صارمی، فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی را به همه تلاشگران خدوم و فعالان هنرمند این ساحت ارجمند تبریک میگویم و صمیمانه از تلاش شبانهروزی و فعالیتهای مجدانه نیروهای پرتلاش و خدوم عرصه روابط عمومی و ارتباطات، که با سعی وافر و همت بلندشان در عرصه خطیر اطلاعرسانی و روابط عمومی، همراه مدیران بوده و هستند، قدردانی و سپاسگزاری مینمایم و از خداوند متعال برای یکایک ایشان توفیق و سربلندی، در راه خدمت به جامعه و اعتلای میهن عزیز اسلامی ایران را، در ظلّ توجهات حضرت ولیعصر(عج) و تحت رهبری مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، آرزومندم.
دکتر مصطفی فخرآبادی پور- مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان
نظر دهید